Elektronik Spor (e-Spor)
Fiziksel ve zihinsel beceri isteyen e-spor için sanal ya da dijital spor
diyebiliriz.Eskiden genç olsun yaşlı olsun herkesin en büyük tutkusu olan
Futbol Basketbol ve benzeri sporlara ek olarak günümüzde artık eSpor çok önemli
bir rol oynuyor.
Hatırlarsınız eskiden otobüstedolmuşta,en iyi furbolcu tartışması yapan
gençler şimdilerde eSpor’un en gözde isimlerini tartışıyorlareSpor endistürisi
90’lardan beridir aktif olmasına rağmen ülkemizde daha yeni yeni gün yüzü
görmeye başlayan bir sektör haline geldi,aslında yeni yeni demek pek doğru
olmaz bundan bir kaç ay öncesinde Beşiktaş Spor Kulübü’nün de eSpor takımı
kurması ile eSpor artık ülkemizde iyice gün ışığına çıkmış oldu da
diyebilirim,ama size bu yazımda anlatacaklarım eSpor’un ülkemizde nasıl geliştiği
değil eSpor’dan Para Kazanmak üzerine olacakGelelim eSpor’dan Para Kazanmak
konusuna, öncelikle belirtmemde yarar var eSpor’dan para kazanmak dışarıdan bakıldığında
kolay gibi görünebilir,şu sıralar her oyun oynayan genç kapağı eSpor sektörüne
atmak için can atıyor, “Üniversiteyi ne bitireceğim, eSporcu olurum para akar”
diye konuşuyorlar,
üzgünüm gençler size kötü bir haberim var o kadar kolay eSporcu olamıyorsunuz. Hemen hevesiniz kırılmasın, her iş gibi bu işi de
yaparken gerçekten çaba göstermeli,
çalışmalısınız, yorulmalısınız ve fedakarlıklarda bulunmalısınız.
Teknoloji alanında yaşanan gelişmeler her alanda olduğu gibi spor alanını
da etkileyerek yeni ve bazı gelişmelerin ortaya çıkmasına neden olmuştur.
Bu gelişmelerden biri de elektronik spor’dur. Elektronik spor, hem
fiziksel hem de zihinsel bir takım özelliklere sahip olup, bunlar:
Sanal veya bilgisayar ortamında icra edilmesi, yeni tesis veya ekipman
bakımından geleneksel sporlarla karşılaştırıldığında çok büyük finansal kaynağı
gerektirmemesi, dünyanın her bölgesinde bu sporu icra edebilme olanağının
bulunması, bireysel ve takım halinde oyuna açık olması, ve doğasına özgü araç
gereci gerektirmesidir.
Elektronik spor, dünyanın bir ucundaki kişinin dünyanın diğer ucundaki
kişilerle Internet aracılığıyla buluşup oyun oynayabileceği ya da büyük
elektronik spor organizasyonları aracılığıyla dünyanın farklı yerlerinden gelen
insanların buluşup, oyun oynayabilecekleri hem fiziksel hem de zihinsel çaba
gerektiren bir spor olarak tanımlanabilir.
Elektronik spor kavramı 70’li ve 80’li yıllarda gençlerin beraber
gittikleri ve oyun oynayarak ortak bir kültür oluşturup paylaştıkları eğlence
mekânları olarak adlandırılan arcade (atari) salonlarında gelişmeye başlamıştır.
Teknolojik ucuzlamanın bilgisayar oyunlarını etkilemesiyle, insanların 8 bitlik
oyun konsollarını, atari salonlarını evlere ve televizyon ekranlarına taşımıştır.
Gelişen oyun konsolları ile birlikte tek oyunlardan daha seçenekli oyunlara
geçiş sağlanarak yeni bir döneme girilmiştir . Yeni dönem ile birlikte kişisel
bilgisayarların gelişmesi birçok oyunun ortaya çıkmasını ve oyunların daha da
çeşitlenmesini sağlamış ve daha çok oyun ile birlikte bilgisayarların kullanım
özellikleri de arttırılmaya başlanmıştır.
Elektronik sporların geçmiş dönemlerden bugüne gelmesini sağlayan üç
önemli etmen vardır. Bu üç etmen insanları tek bir çatı altında toplayarak yan
yana oynanan atari salonu anlayışını bir adım ileriye taşımaktadır. Bunlar,
Internetin yaygınlaşması, LAN (yerel ağ) ve Internet kafelerin ve rekabetçi
oyunların ortaya çıkışı olarak sayabiliriz. Böylece insanlar atari salonlarındaki
sosyalliklerini Internet kavramıyla birlikte sanal ortama taşımışlardır.
Dünyada ulusal ve uluslararası resmi ve özel birçok elektronik spor
turnuvaları düzenlenmektedir. Yapılan elektronik spor turnuvaları oynanan
oyunların çeşidi ve özellikle katılan grupların başarı seviyeleri doğrultusunda
iki gruba ayrılmaktadır. Bunların başlıcalarını iki ana başlık olarak amatör ve
profesyonel turnuvalar olarak sıralayabiliriz. Bu turnuvalar büyük ödüllü ve
geniş çaplı yarışmalar ile oyuncuları elektronik spor içerisine katmış ve
böylelikle de elektronik sporcu kavramının ortaya çıkmasını sağlamıştır.
Elektronik sporcuların antrenman yaptıkları mecralar genel olarak bilgisayar
ortamıdır. Elektronik sporcular antrenmanlarını evde veya Internet kafede yerel
ağ bağlantısı kurarak (offline) ya da internete bağlanarak (online) bireysel
veya takım halinde antrenmanlarını yapmaktadırlar.
Günümüzde elektronik spor kavramının önemli bir gelişme gösterdiği
bilinmektedir. Ulusal ve uluslararası düzeyde resmi ve özel pek çok elektronik
spor turnuvası düzenlenmekte ve elektronik sporlar ile ilgili federasyonlar
oluşum sürecini tamamlamaya çalışmaktadır. Ulusal ve uluslararası katılımlı
olarak gerçekleştirilen bu organizasyonlara ve organizasyonlara katılan
elektronik sporculara hem bireysel ve hem de takım kategorisinde sponsorların
milyon dolarlar ile ifade edilen desteği de bu spor dalının potansiyel
gelişiminin bir kanıtı olarak değerlendirilebilir.
Federasyon kavramı her ne kadar ülkemiz için yeni olsa da, bu oluşum
TÜDOF adı altında Gençlik ve Spor Bakanlığı’na bağlanmıştır. Kısaca, artık
Türkiye’nin de bir federasyonu var ve yapılacak olan tüm çalışmalar bu
federasyon altında toplanacak.
Teknoloji alanında yaşanan gelişmeler her alanda olduğu gibi spor alanını
da etkileyerek yeni ve bazı gelişmelerin ortaya çıkmasına neden olmuştur.
Bu gelişmelerden biri de elektronik spor’dur. Elektronik spor, hem
fiziksel hem de zihinsel bir takım özelliklere sahip olup, bunlar:
Sanal veya bilgisayar ortamında icra edilmesi, yeni tesis veya ekipman
bakımından geleneksel sporlarla karşılaştırıldığında çok büyük finansal kaynağı
gerektirmemesi, dünyanın her bölgesinde bu sporu icra edebilme olanağının
bulunması, bireysel ve takım halinde oyuna açık olması, ve doğasına özgü araç
gereci gerektirmesidir.
Elektronik spor, dünyanın bir ucundaki kişinin dünyanın diğer ucundaki
kişilerle Internet aracılığıyla buluşup oyun oynayabileceği ya da büyük
elektronik spor organizasyonları aracılığıyla dünyanın farklı yerlerinden gelen
insanların buluşup, oyun oynayabilecekleri hem fiziksel hem de zihinsel çaba
gerektiren bir spor olarak tanımlanabilir.
Elektronik spor kavramı 70’li ve 80’li yıllarda gençlerin beraber
gittikleri ve oyun oynayarak ortak bir kültür oluşturup paylaştıkları eğlence
mekânları olarak adlandırılan arcade (atari) salonlarında gelişmeye başlamıştır.
Teknolojik ucuzlamanın bilgisayar oyunlarını etkilemesiyle, insanların 8 bitlik
oyun konsollarını, atari salonlarını evlere ve televizyon ekranlarına taşımıştır.
Gelişen oyun konsolları ile birlikte tek oyunlardan daha seçenekli oyunlara
geçiş sağlanarak yeni bir döneme girilmiştir . Yeni dönem ile birlikte kişisel
bilgisayarların gelişmesi birçok oyunun ortaya çıkmasını ve oyunların daha da
çeşitlenmesini sağlamış ve daha çok oyun ile birlikte bilgisayarların kullanım
özellikleri de arttırılmaya başlanmıştır.
Elektronik sporların geçmiş dönemlerden bugüne gelmesini sağlayan üç
önemli etmen vardır. Bu üç etmen insanları tek bir çatı altında toplayarak yan
yana oynanan atari salonu anlayışını bir adım ileriye taşımaktadır. Bunlar,
Internetin yaygınlaşması, LAN (yerel ağ) ve Internet kafelerin ve rekabetçi
oyunların ortaya çıkışı olarak sayabiliriz. Böylece insanlar atari salonlarındaki
sosyalliklerini Internet kavramıyla birlikte sanal ortama taşımışlardır.
Dünyada ulusal ve uluslararası resmi ve özel birçok elektronik spor
turnuvaları düzenlenmektedir. Yapılan elektronik spor turnuvaları oynanan
oyunların çeşidi ve özellikle katılan grupların başarı seviyeleri doğrultusunda
iki gruba ayrılmaktadır. Bunların başlıcalarını iki ana başlık olarak amatör ve
profesyonel turnuvalar olarak sıralayabiliriz. Bu turnuvalar büyük ödüllü ve
geniş çaplı yarışmalar ile oyuncuları elektronik spor içerisine katmış ve
böylelikle de elektronik sporcu kavramının ortaya çıkmasını sağlamıştır.
Elektronik sporcuların antrenman yaptıkları mecralar genel olarak bilgisayar
ortamıdır. Elektronik sporcular antrenmanlarını evde veya Internet kafede yerel
ağ bağlantısı kurarak (offline) ya da internete bağlanarak (online) bireysel
veya takım halinde antrenmanlarını yapmaktadırlar.
Günümüzde elektronik spor kavramının önemli bir gelişme gösterdiği
bilinmektedir. Ulusal ve uluslararası düzeyde resmi ve özel pek çok elektronik
spor turnuvası düzenlenmekte ve elektronik sporlar ile ilgili federasyonlar
oluşum sürecini tamamlamaya çalışmaktadır. Ulusal ve uluslararası katılımlı
olarak gerçekleştirilen bu organizasyonlara ve organizasyonlara katılan elektronik
sporculara hem bireysel ve hem de takım kategorisinde sponsorların milyon
dolarlar ile ifade edilen desteği de bu spor dalının potansiyel gelişiminin bir
kanıtı olarak değerlendirilebilir.
Federasyon kavramı her ne kadar ülkemiz için yeni olsa da, bu oluşum
TÜDOF adı altında Gençlik ve Spor Bakanlığı’na bağlanmıştır. Kısaca, artık
Türkiye’nin de bir federasyonu var ve yapılacak olan tüm çalışmalar bu
federasyon altında toplanacak.
0 yorum: